27 Eylül 2011 Salı

KESTANE UNLU,FINDIKLI KURABİYE

Kestane unu ile internette yeni tarifler ararken tanıştım :)) Ben bir kestane tutkunu olarak hemen işe koyuldum ve bu unu aramaya başladım.Neyseki çok uzağa gitmeye gerek yokmuş.hemen hemen bütün alışveriş merkezlerinde bulanan Kafkas şekerlemecisinde buldum,fiyatı normal una göre oldukça pahalı ama ben merakıma yenik düştüm :)) Kestane ununun en önemli özelliği gluten içermemesi o yüzden çölyak hastalığı olanlar rahatlıkla bu unu kullanabilirler...

MALZEMELER:
  • 3 sb.kestane unu
  • 1.5 sb toz şeker
  • 1 çay k. tarçın
  • 2 yumurta
  • 125 gr.margarin
  • 1 çay b. toz fındık
ÜZERİ İÇİN :
  • pirinç fındık
HAZIRLANIŞI :

Kestane unu,toz şeker,tarçın ve toz fındığı karıştırın.Oda sıcaklığındaki margarin ve yumurtayıda bu karışıma ekleyin.hepsini birlikte yoğurarak hamur haline getirin.Hazırladığınız hamuru yuvarlayarak küçük toplar oluşturun ve pirinç fındıkla kaplayın.180 derecelik fırında 15 dakiki pişirin.
AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok: