20 Eylül 2011 Salı

HAMUR AŞI

Bu çorbayı memleketim olan Manisa'da komşumuz olan Şengül ablanın evinde yedim.Kendisi Balıkesir'li orada sıkça yapılan bir çorba çeşidiymiş,bizi yemeğe davet ettiğinde bu çorbayı yapmıştı ben çok beğendim ve İstanbul'a dönüncede kendim denedim,sizinde denemenizi tavsiye ederim...

MALZEMELER:
  • 2 Parça kemiksiz tavuk (ben kalça kısmını kullandım)
  • 1 çay bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı erişte
  • tuz,karabiber
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle tavukları yıkayıp orta boy bir tencereye koyalım içine yaklaşık 1,5 litre soğuk su ekleyip kaynaması için ocağa alalım.
 Haşlanan tavukları bir kenara alalım ve küçük küçük didikleyelim,kaynamakta olan tavuk suyuna erişteleri atalım.Erişteler yumuşadıktan sonra didiklediğimiz tavukları ve haşlanmış nohutlarımızı ilave edelim en son tuzunu ilave edelim ve altını kısıp 15 dakikadaha kısık ateşte kaynatıp altını kapatalım.Arzuya göre servis yaparken üzerine karabiber ekleyin...
AFİYET OLSUN :)

NOT:tavuk yağlı olduğu için ekstra yağ eklemeye gerek yoktur.

Hiç yorum yok: