27 Ocak 2012 Cuma

Elmalı Kurabiye

MALZEMELER:
  • 125 gr. tereyağı(oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1.5 çay bardağı şeker
  • 1 su bardağı nişasta (ben buğday nişastası kullandım)
  • 3-3.5 su bardağı un (markasına göre miktar değişebilir)
  •  yarım paket k. tozu
  • 1 pk. vanilya
İÇ MALZEMESİ
4 adet elma
5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı ceviz

HAZIRLANIŞI:
Elmayı rendeleyin.şekeri katın, suyunu çekip karamelize olana kadar pişirelim. Cevizini de ekleyip soğumaya bırakalım.
Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur elde edelim. Ölçüler belli olsa da unu yavaş yavaş koyun.
çizgili modeli yapmak için hamurdan küçük mandalina büyüklüğünde parça alıp, yarım cm. kalınlığında açın.
Üçte ikilik kısmına boylamasına, bıçakla çizikler atın. Boş kalan kısma elmalı  içden koyup sarın. Hafifçe  büküp ay şekli verin.
Yağlanmamış tepsiye dizin. 170 derecelik önceden ısınmış fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin. Fırınınız çok çabuk pişiriyorsa kızarmaya başladıktan sonra dereceyi 150 ye düşürün.
Fırından aldığınız kurabiyelerin üzerine bolca pudra şekeri serpin.
AFİYET OLSUN :)

5 yorum:

umutluhayat dedi ki...

bende son amanlarda içli kurabiyelerde bu şekli tercih ediyorum.çok hoş oluyor.ellerinize sağlık sevgiler.

barni'nin mutfağı dedi ki...

Evet bu şekil çok şık duruyor.teşekkür ederim. :))

LeylaK dedi ki...

çok şık nefis... işte bunu yarın mutlaka deniycem harika... ellerine sağlık.

Leyla'nın Kahve Dükkanı

barni'nin mutfağı dedi ki...

çok teşekkür ederim.beğendiğinize sevindim :))

Adsız dedi ki...

eline sağlık berna bende yaptım arkadaşlarıma ikram ettim çok güzel oldu kdz ereğlide müşterin hazır