21 Mart 2012 Çarşamba

Peynirli Poğaça



Bu poğaça tarifini geçen yıl gittiğim pastacılık kursundaki şefimden almıştım.Bana bu tarifin pastahanelerde satılan poğaçalar gibi olduğunu söylemişti.Bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmezdim.
Ben bu poğaçayı bir gece önceden hazırlıyorum, şekil verip tepsiye diziyorum ve buzdolabına kaldırıyorum. Ertesi  gün misafirlerim gelmeden 2-3 saat önce dolaptan çıkarıyorum ve mayalanması için bekletiyorum.Böylece misafirlerim geldiği gün telaşım olmuyor :)))
İşte bu güzel poğaçanın tarifi.

MALZEMELER:
  • 500 gr.un ( unun markasına göre farklılık gösterebilir 1-2 yk. daha ilave edebilirsiniz)
  • 250 gr.margarin(ben biskin kullandım.pasta malzemeleri satılan yerlerde bulabilirsiniz)
  • 25 gr tozşeker
  • 15 gr.tuz
  • 125 gr.su
  • 25 gr maya
  • 2 yumurta
İÇ HARCI İÇİN:
  • 250 gr beyaz peynir
  • yarım demet maydonoz
ÜZERİ İÇİN:
1 yumurta sarısı,susam,çörek otu,
haşhaş,çekirdek içi
HAZIRLANIŞI:
Bütün malzemeyi yoğurma kabını alalım ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.(margarin oda ısısında olmalı)
Hazırladığımız hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparalım ve avcumuzun içinde açalım.
İç harcı hamurun ortasına koyalım ve kapattığımız kısım altta kalıcak şekilde fazla bastırmadan yuvarlayalım ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim.Üzerine yumurta sarısı sürelim.Arzu ettiğiniz baharatları üzerine serpelim ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında altın sarısı olana kadar pişirelim.
AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok: