25 Temmuz 2013 Perşembe

Kış Hazırlıkları -1- Konserve Domates,Biber (Menemenlik)


Malum yazın ortasındayız. Artık meyve ve sebzelerin en lezzetli zamanları...
Ama yaz o kadar çabuk geçiyorki...O yüzden elimizi çabuk tutup kışlıkları hazırlamanın vakti geldi.Ben ilk defa geçen yaz hazırlamaya başladım konserveleri.Daha önce annem uğraşır,yorulur bizde hazıra konardık.Ama geçen yaz üzerindeki yükü biraz olsun hafifletmek için kendim yapmaya karar verdim.Acaba becerebilirmiyim diye endişelendim ama annemden aldığım direktifleri uygulayınca gayet başarılı bir iş çıkardım.Bu yaz kavanoz sayısını biraz çoğaltarak işe koyuldum :).İlk olarak menemenlikleri hazırladım.Annem ile babamın gözü gibi baktıkları bahçeden topladığımız lezzetli organik domatesler ile bu lezzetli konserveleri yaptım.Eğer sizde daha önce denmediyseniz şiddetle tavsiye ederim...

MALZEMELER:
  • 5 kg.domates (siz miktarı arttırıp azaltabilirsiniz.5 kg.dan yaklaşık 6 kavanoz çıkıyo)
  • 1 kilo biber (istediğiniz biber olabilir.Ben sivri ve köy biberi kullandım)
  • 6-7 ad. cam kavanoz
  • 2 çay kaşığı tız
HAZIRLANIŞI:
 
Domatesleri yıkayıp kabuklarını soyalım.Küp küp doğrayalım.Hepsini tencereye alalım.
Ocağın orta gözünde domatesleri kaynatmaya başlayalım.Bu arada biberleri ince ince doğrayalım.Domatesler biraz yumuşamaya başlayınca biberleri ve tuzunu ilave edelim.Bu esnada taşma yapabileceği  için ocağın başından ayrılmamaya dikkat edelim.Domatesler oldukça su bırakacaktır o nedenle kapağını kapatmadan ara ara karıştırarak suyunu çektirelim.



Kavanozları ve kapaklarını sıcak su ile yıkayalım ve kurutalım.Suyunu çeken domateslerin altını kapatmadan Tek tek dolduralım kapağını kapatalım ters çevirelim.Kavanozlar bitene kadar bu işlemi uygulayalım.
İşte hepsi bu kadar.Size düşen görev kışın bu lezzetli domatesleri ister menemen,isterseniz bulgur pilavı  yapmak...

AFİYET OLSUN :)

1 yorum:

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Biber Dolması