12 Eylül 2012 Çarşamba

Lokum Pilavı (bodrum pilavı)

 



      Lokum pilavı Bodrum yöresine ait genelde özel günlerde ve düğünlerde yapılan bir yemektir.Bu yaz tatma fırsatım oldu ve çok beğendim.Evde her zaman bulundurduğum kesme hamurum vardı bende İstanbula döner dönmez evde denedim ve çok güzel oldu.Eğer evde hamurunuz yoksa biraz fazla yapmanızı öneririm.Böylece hem çorbalarda hemde makarna olarak her an elinizin altında olabilir...
      MALZEMELER: (hamur için)
      2 adet yumurta
      1 su bardağı su
      1 tatlı kaşığı tuz
      Alabildiği kadar un
      Üzeri için:
      350 gr kıyma
      1 çorba kaşığı Tereyağ
      1 tatlı kaşığı tuz
      1 çay kaşığı karabiber

      HAZIRLANIŞI:
      Hamur sert kıvama yakın yoğrulur, yarım saat bekletilir. Sonra iki parçaya ayrılır. Her parça yarım santim kalınlığında açılır. Sonra üzerine bolca un serpilir ve 2 parmak eninde şeritler kesilir. Şeritler erişte gibi ancak yarım santim kalınlığında kesilir. Bu küçük parçalarlar da tekrar yarım santim kalnlığında, minik küp şeklinde kesilir ve bir süre kurumaya bırakılır. Kıyma ve Tereyağ iyice kavrulur, tuz ve karabiber katılır. Bir tencereye su, az sıvıyağ ve tuz konulur.Kaynayan suya kuruyan lokumlar atılır ve yumuşayana kadar pişirilir(.Ben az su ile haşlayıp suyunu çekene kadar pişiriyorum böylece vitaminli suyu dökülmemiş oluyor)Suyunu çeken lokumlar kıymalı harç ile karıştırılıp 10 dakika dinlenmeye bırakılır.Dinlenen lokum pilavımız sıcak olarak servis edilir...
      AFİYET OLSUN :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

DOSTUM, LOKIM PILAVINDA SOGAN OLMAZSA OLMAZDIR
AYRICA HASLADIKTAN SONRA EN AZ 3 KEZ SOGUK SUYLA DURULAYIP KIYMA SOGAN HARCI ILE PISIRMEYE DEVAM EDERSEN LAPALIKTAN KURTARIRSIN
BIR BODRUMLU OLARAK HATIRLATAYIM ISTEDIM.